fejlsøgning strips

Oplever du problemer med dit anlæg?

Oplever du kalkpletter, belægninger i badet eller andre problemer med dit blødgøringsanlæg, så er denne liste god at gennemgå i arbejdet med at lokalisere problemet.

1. Test først vandet efter anlægget

Start med at teste vandet i din vandhane med testkittet, som fulgte med anlægget. Er vandet blødt eller ej?

  • Hvis vandet er hårdt, så virker anlægget ikke, og du skal tjekke anlægget. Se punkt 2 og 3.
  • Hvis vandet er blødt, virker anlægget, og problemet skyldes noget andet. Hvis der er tale om belægninger i badet kan det være sæberester. Man bør halvere sit forbrug af sæbe, når man har blødt vand, da det ellers vil sætte sig som fedtede rester i hår og på fliser. Hvis der er tale om kalkpletter har du måske glemt at afkalke dine installationer, da du fik blødgøringsanlægget installeret. Det bløde vand fjerner ikke gamle kalkaflejringer, så for at opnå det bedste resultat, bør man afkalke alle sine installationer, lige når man har fået installeret sit blødgøringsanlæg.

2. Tjek displayet på anlægget

Tjek som det første displayet på dit blødgøringsanlæg.

  • Hvis displayet viser en fejlkode skal du kontakte BWT, husk for at få gratis telefonisk hjælp skal dit anlæg være registreret.
  • Hvis displayet viser saltalarm, skal du fylde salt på. Se punkt 3.

3. Tjek om der er salt på anlægget

Når du tjekker blødgøringsanlægget, skal du også se, om der er salt på anlægget. Der skal som minimum være hele og synlige salttabletter i anlæggets beholder. Hvis der ikke er det, skal du fylde anlægget op med salt.