Betingelser

Handelsbetingelser

Disse handelsbetingelser gælder for køb af varer på webshop.bwt.dk og abonnementsydelserne (Tryghed, Tryghed Plus og Sanitabs), som tilbydes på hjemmesiden mit.bwt.dk samt de produkter og serviceydelser, der leveres i henhold til abonnementer. Vær opmærksom på betingelser for abonnementsydelser under punkt 8 og 9.

1. Kontaktoplysninger

BWT HOH A/S
Geminivej 24
2670 Greve
CVR nr.: 76381615
E-mail: bwt@bwt.dk
Tlf: +45 43 600 500

 

2. Betaling på webshop

På webshop.bwt.dk kan der betales med: Dankort, Visa/Dankort, MasterCard, Visa, Mobile Pay
Der er forbundet et kortgebyr med brug af de forskellige betalingsmuligheder. Gebyret, for at benytte de respektive betalingskort og -måder, er oplyst i parentesen. Beløbet hæves først på dit kort, når varerne sendes fra webshop.bwt.dk. Der kan aldrig trækkes et større beløb end det, du har godkendt ved købet.

 

3. Fragt

For at få din vare leveret skal du betale fragt. Fragten afhænger af pakkens vægt og størrelse. Herunder kan du se, hvad din forsendelse koster:

Post Danmark med omdeling i DK

0-1kg: 69,00 DKK

1-5kg: 75,00 DKK

5-10kg: 99,00 DKK

1015kg: 129,00 DKK

15-20kg: 149,00 DKK

Post Danmark uden omdeling i DK

0-1kg: 45,00 DKK

1-5kg: 49,00 DKK

5-10kg: 69,00 DKK

10-15kg: 99,00 DKK

15-20kg: 119,00 DKK

Danske Fragtmænd – Levering til privatadresse i DK

0-20kg: 89,00 DKK

Pris pr. kg. over 20kg: 2,50 DKK

 

Danske Fragtmænd – Levering til firmaadresse i DK

0-10kg: 75,00 DKK

10-30kg: 89,00 DKK

Pris pr. kg. over 30kg: 2,50 DKK

Alle priser er angivet inkl. moms.

 

4. Hvis du fortryder dit køb (fortrydelsesret)

Du har 30 dages fortrydelsesret, når du handler på webshop.bwt.dk.
Fortrydelsesfristen udløber 30 dage efter den dag du:

  1. har modtaget din vare
  2. får den sidste vare i fysisk besiddelse, når det drejer sig om en aftale om flere forskellige varer, som er bestilt i én ordre, og som leveres enkeltvis
  3. får det sidste parti, eller den sidste del i fysisk besiddelse, når det drejer sig om en aftale om levering af en vare, der består af flere partier eller dele
  4. får den første vare i fysisk besiddelse når det drejer sig om aftaler om regelmæssig levering af varer over en bestemt periode

Du skal inden 30 dage fra modtagelse give os meddelelse om, at du ønsker at fortryde dit køb. Meddelelsen skal gives ved mail på bwt@bwt.dk eller tlf. +45 43 600 500. I din meddelelse skal du gøre os tydeligt opmærksom på, at du ønsker at udnytte din fortrydelsesret. Du kan også vælge at benytte vores standardfortrydelsesformular og sende med retur. Linket finder du medsendt din ordrebekræftelse og nederst i dette dokument.

Link til fortrydelsesformular

Du kan ikke fortryde ved blot at nægte modtagelse af varen uden samtidig at give os tydelig meddelelse om dette.

 

4.1 Returnering

Du skal sende din ordre retur til os uden unødig forsinkelse og senest 14 dage efter, du har meddelt os, at du ønsker at fortryde dit køb. Du skal afholde de direkte udgifter i forbindelse med tilbagelevering af varen. Ved returnering er du ansvarlig for, at varen er pakket forsvarligt ind. Du bærer risikoen for varen fra tidspunktet for varens levering.

Visse varer kan i kraft af deres art ikke returneres med normal post. Dette gælder for Aquadial og saltpoletter.
Udgifterne for returnering forventes højst at beløbe sig til ca. 350,00 DKK.

 

4.2 Varens stand når du sender den retur

Du hæfter kun for eventuel forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer på. Med andre ord kan du kan prøve varen på samme måde, som hvis du prøvede den i en fysisk butik.

Hvis varen er prøvet udover, hvad der er beskrevet ovenfor, betragter vi den som brugt, hvilket betyder, at du ved fortrydelse af købet kun får en del eller intet af købsbeløbet retur afhængig af varens handelsmæssige værdi.

For at modtage hele købsbeløbet retur må du altså gøre det samme, som man kan i en fysisk butik. Du må afprøve varen, men ikke tage den i egentlig brug.

 

4.3 Tilbagebetaling af købsbeløbet

Hvis du fortryder dit køb, får du naturligvis det beløb, du har indbetalt til os, tilbage. I tilfælde af en værdiforringelse, som du hæfter for, fratrækkes denne købsbeløbet.

Hvis du benytter din fortrydelsesret, refunderer vi alle betalinger modtaget fra dig herunder leveringsomkostninger (dog ikke ekstra omkostninger som følge af dit eget valg af en anden leveringsform end den billigste form for standardlevering, som vi tilbyder) uden unødig forsinkelse og under alle omstændigheder senest 14 dage fra den dato, hvor vi har modtaget meddelelse om din beslutning om at fortryde denne aftale. Vi gennemfører en sådan tilbagebetaling med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved den oprindelige transaktion, medmindre du udtrykkeligt har indvilget i noget andet.

Vi kan tilbageholde tilbagebetalingen, indtil vi har modtaget varen retur, medmindre du inden da har fremlagt dokumentation for at have returneret den.

Hvis du fortryder købet, skal varen sendes til: BWT HOH A/S, Geminivej 24, 2670 Greve

Du kan også fortryde købet ved at give tydelig meddelelse og aflevere den personligt på ovenstående adresse mod forudgående aftale.

 

4.4 Hvad skal jeg sende med tilbage?

Du skal vedlægge en kopi af ordrebekræftelsen. Ekspeditionen går hurtigere, hvis du ligeledes udfylder vores formular/standardfortrydelsesformular 

Link til fortrydelsesformular
Bemærk! Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav.

 

5. Hvis der er noget galt med varen (reklamationsret)

Købelovens mangelsregler kan finde anvendelse på varekøb.

Når du handler på webshop.bwt.dk har du selvfølgelig 24 måneders reklamationsret. Det betyder, at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller afslag i prisen afhængig af den konkrete situation.

Det er selvfølgelig et krav, at reklamationen er berettiget, og at manglen ikke er opstået som følge af en fejlagtig brug af produktet eller anden skadeforvoldende adfærd.

 

5.1 Hvor hurtigt skal jeg reklamere?

Du skal reklamere inden for ”rimelig tid” efter, at du har opdaget manglen ved varen. Hvis du reklamerer inden for to måneder efter, at manglen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig.

 

5.2 Vi refunderer rimelige fragtomkostninger

Er reklamationen berettiget, refunderer vi naturligvis dine (rimelige) fragtomkostninger.
Varen sendes til: BWT HOH A/S, Geminivej 24, 2670 Greve

 

5.3 Vi har brug for følgende information, når du sender varen til os

Inden du returnerer varen, bedes du kontakte vores salgsafdeling på telefon +45 43 600 500 eller mail salg@bwt.dk for at få tilsendt et RMA-skema. Dette skal udfyldes så detaljeret som muligt.

Bemærk! Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav eller lignende.

Husk, at varen altid skal sendes tilbage i forsvarlig emballage, og husk at få en kvittering for afsendelse, så vi kan tilbagebetale dine fragtomkostninger.

 

6. Hvad gør vi med dine personlige oplysninger (persondatapolitik)

Vi henviser til vores privatdatapolitik.

 

7. Klageadgang

En klage over en vare eller tjenesteydelse købt hos os kan indgives til Konkurrence- og Forbrugerstyrelsens Center for Klageløsning, Carl Jacobsens Vej 35, 2500 Valby. Du kan klage til Center for Klageløsning via www.forbrug.dk. EU-Kommissionens online klageportal kan også anvendes ved indgivelse af en klage. Det er særlig relevant, hvis du er forbruger med bopæl i et andet EU-land. Klage indgives her: http://ec.europa.eu/odr. Ved indgivelse af en klage skal du angive vores e-mail adresse salg@bwt.dk

Link til fortrydelsesformular

 

8. Betingelser for abonnementsydelser

Disse betingelser gælder for de abonnementsydelser (Sanitabs, Tryghed og Tryghed Plus), som tilbydes på hjemmesiden mit.bwt.dk samt de produkter og serviceydelser, der leveres i henhold til abonnementer. Abonnementsydelser på hjemmesiden gælder kun for private forbrugere.

 

8.1 Oprettelse af abonnement og brugerkonto

Ved at oprette et BWT-abonnement via hjemmesiderne, accepterer du vilkårene og indvilliger i at være bundet af dem.

Du kan kun tegne et abonnement, hvis du er mindst 18 år. Du skal også være opmærksom på, at abonnementer er kun til levering af produkter og serviceydelser til adresser i Danmark (dette gælder desværre ikke adresser på Grønland og Færøerne).

Når du har ansøgt om et abonnement, vil vi bekræfte modtagelsen ved at sende en besked til den e-mail-adresse, du indtastede. Aftalen mellem dig og BWT er først indgået, når vi i en ny e-mail til dig bekræfter abonnementet.

Vi forbeholder os ret til at afstå fra at handle med dig uden begrundelse. Vi forbeholder os ret til at foretage et kredittjek på dig.

 

8.2 Løbende betalinger af abonnementer og priser

Betaling skal ske med kredit- eller betalingskort (Dankort, eDankort). Du accepterer, at vi kan opkræve periodemæssige abonnementsbeløb fra dit kredit- eller betalingskort uden yderligere godkendelse, indtil du ændrer din betaling via din konto på hjemmesiden. Når en betaling er gennemført, vil du modtage en kvittering for din betaling på den e-mail-adresse, du har indtastet under din konto.

Skal du ændre (herunder slette eller forny) dit kredit- eller betalingskort, kan du foretage ændringerne for din betaling ved at logge ind på din konto på hjemmesiden.

Med undtagelse af åbenlyse typografiske fejl gælder de priser og fragtomkostninger, der til enhver tid er angivet på hjemmesiderne. Priserne er inklusive moms.

Priser kan ændres til enhver tid. Du er bundet af de priser, der gælder på det tidspunkt, du har tegnet dit abonnement, medmindre vi giver dig besked om prisændringer, og du ikke inden for 60 dage fra den dato, hvor meddelelsen er sendt, meddeler BWT, at du ikke accepterer sådanne ændrede vilkår (abonnementet vil herved omgående ophøre).

 

8.3 Leveringer og løbetid (automatisk fornyelse)

Abonnementsaftalerne medfører, at du med intervaller får leveret produkter eller serviceydelser til den angivne adresse. To måneder før din abonnementsaftale fornyes eller varelevering sker, vil du modtage en e-mail om, at dit abonnement automatisk fornyes om to måneder.

For Sanitabs salt beregnes løbetid og leveringer på baggrund af geografisk hårdhedsgrad og husstandens vandforbrug. Du vil altid manuelt kunne ændre dine leveringsintervaller via din konto på hjemmesiden.

Tryghed og Tryghed Plus aftaler har 12 måneders løbetid. I øvrigt henvises til særlige betingelser for BWT Tryghed og Tryghed Plus under punkt 9.

Hvis et produkt er udsolgt, forbeholder vi os retten til at udskyde leveringen af det pågældende produkt.

 

8.4 Hvis du ønsker at opsige dit abonnement (opsigelse)

Du og BWT kan til enhver tid og uden begrundelse opsige abonnementsaftalen med 30 dages varsel.

Du afmelder dit abonnement via din konto på hjemmesiden eller ved at sende en e-mail til salg@bwt.dk. BWT kan opsige abonnementet ved at sende en meddelelse til den e-mail-adresse, du har angivet.

 

8.5 Hvis du fortryder oprettelse af et abonnement (fortrydelsesret)

Såfremt du er en forbruger, kan du lovligt ombestemme dig inden for 14 dage. Fortrydelsesfristen er fra den dag, du har oprettet et abonnement.

Du udøver din fortrydelsesret ved at kontakte os inden udløbet af fortrydelsesfristen og ved for egen regning at returnere evt. leverede BWT-produkter til os. Du kan kontakte os ved at sende en e-mail til salg@bwt.dk eller ringe til os tlf. 43 600 500.

Hvis du benytter dig af din fortrydelsesret på et abonnement, returneres eventuelle produkter i overensstemmelse med punkt 4 ovenfor.

 

8.6 Ændringer i abonnementsbetingelser

Vi kan fra tid til anden foretage tilføjelser eller ændringer til disse abonnementsbetingelser. Du er bundet af de forhold, der gælder på det tidspunkt, du har tegnet et abonnement, medmindre vi underretter dig om ændringer i disse vilkår, og du ikke inden 60 dage fra den dato, hvor e-mail er sendt, informerer os om, at du ikke accepterer sådanne ændrede vilkår (i givet fald vil dit abonnementet straks ophøre).

 

9. Særlige betingelser for BWT Tryghed og Tryghed Plus aftaler

 

9.1 Typer af tryghedsaftaler

Afhængig af type omfatter aftalen service og eftersyn i forbindelse med driftsforstyrrelser, inden for de tidsrum som er angivet i punkt 10. Aftalerne gælder kun for blødgøringsanlæggene AQA basic og AQA life og kan kun tegnes af private forbrugere.

  • BWT Tryghed Basis er inkl. arbejdstid, kørsel og eftersyn ved tilkald men ekskl. reservedele.
  • BWT Tryghed Plus er en fuldt dækkende serviceordning, der inkluderer eftersyn ved tilkald samt alle reservedele.

9.2 Dækning og omfang

Eftersyn vil blive gennemført inden for normal arbejdstid og udføres kun ved opståede fejl og omfatter følgende arbejde:

  • Udbedring og forebyggelse af fejl på de dele der er omfattet af aftalen
  • Eftersyn ifølge blødgøringsanlæggets vedligeholdelsesvejledning
  • Gennemgang af regeneration (saltrensning)
  • Udfærdigelse af kontrolrapport med angivelse af alle nødvendige data

Inden for garantiperioden udskiftes dele uden beregning. Efter garantiperiodens udløb debiteres udskiftede dele til dagspriser, medmindre der er tegnet en BWT Tryghed Plus aftale.

Garantien omfatter ikke installations- og opstartsfejl forårsaget af installatøren.

Aftalen omfatter ikke tilkald til driftsforstyrrelser eller skade på anlægget, som kan henføres til én af følgende årsager:

  • Fejl opstået på grund af manglende pasning, hærværk, brand, brud, frost, korrosion, vandskade eller lynnedslag
  • Manglende strøm på anlægget
  • Manglende salt på anlægget
  • Defekte sikringer eller ledninger uden for blødgøringsanlægget
  • Forkert indstillet ur eller styring
  • Uvilje til selv at forsøge at genstarte blødgøringsanlægget efter BWT’s anvisninger
  • Fejlagtig betjening eller indgreb foretaget af usagkyndig
  • Fejl påført blødgøringsanlægget udefra
  • Tvivl om korrekt vandforbrug

I disse tilfælde vil kunden blive debiteret for arbejdsløn og kørsel efter vore normale satser.

Følgende arbejde er ikke dækket af aftalen:

  • Udskiftning/rensning af rør/flexslanger i blødgøringsanlægget samt udskiftning af evt. waterblock, kontraventil og afspærringsventiler i den faste installation.
  • Arbejde på radiatorsystem
  • Tilkald ved strømsvigt samt fejlbetjening af blødgøringsanlægget

9.3 Forbehold

Såfremt anlægget på tidspunktet for aftalens indgåelse ikke er i funktionsdygtig stand eller er udført i strid med gældende forskrifter, vil service blive udført efter regning.

9.4 Vanskelig tilgang

Såfremt BWT skønner, at blødgøringsanlægget er monteret, således at det er særligt vanskeligt tilgængeligt for servicearbejde, vil udgift til demontering af blødgøringsanlægget blive debiteret særskilt (f.eks. hvor blødgøringsanlægget er indbygget i et skab).

9.5 BWT’s forpligtelser

BWT forpligter sig til at udføre service i henhold til gældende forskrifter samt at overgive anlægget i driftssikker tilstand.

BWT hæfter ikke for skader på anlægget, som kan henføres til manglende eller fejlagtig vedligeholdelse. BWT kan ikke gøres ansvarlig for nogen former for følgeskader, udover hvad der er standard iht. dansk lov. For andre skader, som BWT måtte være skyld i, vil der blive ydet forsikringsmæssig dækning. Service eller vedligeholdelse, som abonnenten lader udføre af fremmed firma, sker for dennes egen regning.

9.6 Begrænsninger

Tryghedsaftaler tilbydes kun private forbrugere. Anvendes anlæggene til erhvervsmæssig brug henvises til BWT’s øvrige serviceaftaler på www.bwt.dk/service

Besøg af BWT serviceteknikere tilbydes i hele Danmark. På Samsø og Bornholm henvises til BWT’s samarbejdspartnere.

9.10 Rekvirering af service

Service rekvireres online på www.service.bwt.dk eller på tlf. 43 600 500 hverdage mellem kl. 8 og kl.16. Servicebesøg udføres inden for normal arbejdstid på hverdage mellem kl. 8 og kl.16.

Ofte stillede spørgsmål

Det unikke serienummer for dit anlæg finder du på klistermærket, som sidder på forsiden af installations- og brugermanualen, som fulgte med anlægget. Du kan også finde serienummeret på bagsiden af dit blødgøringsanlæg. Produktionsåret står lige efter serienummeret.

Har du et AQA Basic-anlæg, finder du klistermærket med serienummeret inde bag ved elektronikken i venstre side set bagfra. Har du har et AQA Life-anlæg, skal du løfte den blå kappe for at komme til bagsiden. Klistermærket sidder her midt for på styreenheden.

Du kan altid booke en servicetekniker online på service.bwt.dk eller kontakte vores serviceafdeling på telefon 43 600 500 på hverdage kl. 8.00 – 16.00, hvis dit blødgøringsanlæg går i fejl eller har behov for service.

Hvis du har tegnet et tryghedsabonnement, som du betaler for, og dit anlæg er under to år, kan du få dit abonnement konverteret til et gratis abonnement ved at henvende dig på tlf. +45 43 600 500 og taste 3 for salgsafdelingen.

Du kan med 30 dages varsel ændre dit abonnement. Vi arbejder på en løsning, hvor du kan ændre eller opsige din aftale ved at logge ind på din konto. Indtil da kan du ændre eller opsige dit abonnement ved at henvende dig på e-mail bwt@bwt.dk eller tlf. +45 43 600 500.

Du kan til enhver tid med 30 dages varsel opsige dit abonnement. Vi arbejder på en løsning, hvor du kan ændre eller opsige din aftale ved at logge ind på din konto. Indtil da kan du ændre eller opsige dit abonnement ved at henvende dig på e-mail bwt@bwt.dk eller tlf. +45 43 600 500.

Når du registrerer dit BWT blødgøringsanlæg tegner du automatisk en Tryghed Plus aftale, hvor de første 2 år er gratis. Efter de 2 år vil din Tryghed Plus aftale inkl. den udvidede produktgaranti automatisk blive fornyet. Ønsker du ikke længere at have en Tryghed Plus aftale, kan du når som helst ændre den til en Tryghed Basis aftale eller opsige aftalen helt med 30 dages varsel. Vi arbejder på en løsning, hvor du kan ændre eller opsige din aftale ved at logge ind på din konto. Indtil da kan du ændre eller opsige dit abonnement ved at henvende dig på e-mail bwt@bwt.dk eller tlf. +45 43 600 500.

Med begge tryghedsabonnementerne får du udvidet produktgaranti og service udførst af BWT's egne teknikere. Tryghed Plus dækker mere end Tryghed Basis og er bl.a. inklusiv gratis reservedele og ombytningsanlæg, hvis fejl ikke kan udbedres på stedet. Læs mere om tryghedsaftalerne her.

For at registrere dit anlæg skal du kende serienummeret på dit blødgørings anlæg, installationsdatoen og produktionsåret.

Hvis du registrerer dit anlæg får du to års gratis tryghedsaftale fra installationstidpunktet.

  • Udvidet produktgaranti
  • Gratis erstatningsanlæg, hvis fejl ikke kan udbedres på installationssted
  • Fri service ved eventuelle fejl på blødgøringsanlæg
  • Gratis telefonisk support (hverdage 8 – 16)
  • Gratis reservedele ved servicebesøg
  • Alle drifts- og funktionsfejl på anlægget dækket.
  • Gratis servicebesøg ved fejl på anlægget.
  • Alt arbejde udført af BWT’s serviceteknikere.